Avtalevilkår for Nordics Co AS
Sist oppdatert 23. august 2025
1. Generelt
Følgende betingelser gjelder for kjøp av produkter fra Nordics Co AS, representert ved Movanze™.
Trygt produkt – vårt mål er alltid å utvikle markedets beste og mest komplette produkter.
Vi kutter mellomledd og selger direkte til deg. Derfor kan vi bruke mer på produktet og de mest kostbare ingrediensene for en optimal sammensetning til samme pris enn enklere produkter for deg som sluttkunde.
Produktene er produsert i Norge hos ledende produsent under strenge krav til kvalitet, ingredienser og produksjonsprosesser.
Nordics Co AS er en del av norske Nordic Nutrition Group AS, som har som formål å investere i markedsledende produkter og kundevennlige konsepter.
Vårt mål er å utvikle de beste, innovative og trygge produktene med ledende produkteksperter, kombinert med en kundevennlighet slik det burde være!
Kundevennlig, enkelt og forutsigbart
- Ingen skjulte kostnader
- Ingen høye samlefakturaer
- Forutsigbarhet
- Fri frakt
- Ingen administrasjonsgebyr
- Ingen kjøpsforpliktelse
Vi har valgt å inkludere en sammensetning av flere ulike virkestoffer for et mest mulig komplett kosttilskudd som er trygt og naturlig. Fordi Nordics Co AS sender direkte til sluttkunde unngår vi fordyrende mellomledd. Formålet er å kunne benytte ledende produktekspertise på hvert sitt felt og inkludere kostbare ingredienser for et best mulig sluttprodukt til våre kunder. Movanze™ inneholder flere patenterte ingredienser som er svært kostbare for best mulig effekt. Hos oss har du alltid våre laveste pris levert rett i postkassen – enkelt og greit!
Som abonnent hos oss får du ingen høye samlefakturaer på store pakker tilsendt til deg, kun månedlig betaling og det er enkelt å si opp. Kundevennlighet er vår prioritering og hos oss trenger du aldri å betale for flere måneders forbruk pr forsendelse. Det er ingen kjøpsforpliktelse og du betaler kun månedlig med fri frakt.
Movanze™ sender en prøvepakke med 30 dagers forbruk til kr 169,- inkl. fri frakt og du kan når som helst endre eller si opp abonnementet. Vi er trygge på at vi har utviklet et ledende produkt på markedet, og sender derfor en prøvepakke til kr 169,- til våre kunder. Det er maks én prøvepakke pr husholdning. Bestiller du prøvepakke flere ganger kan det påløpe et gebyr på kr 169,- i tillegg for den nye prøvepakken. Det kommer ingen høy samlefaktura som må forskuddsbetales rett i etterkant hos oss.
Som abonnent betaler du kun månedlig - aldri store samlefakturaer - og får forsendelser tilsendt portofritt uten skjulte kostnader. Du trenger ikke forskuddsbetale når vi sender tre måneders forbruk pr ordinære forsendelse. Du betaler kun månedlig faktura på kr 395,- inkludert frakt i 4 måneder, totalt kr 1 580 inkl. mva. kr 206,09. Nordics Co AS må ha beskjed om å stoppe et abonnement 14 dager før neste forsendelse, slik at du har full fleksibilitet helt frem til vi registrerer og gjennomfører forsendelsen din til deg portofritt.
2. Parter
Selger er Nordics Co AS, organisasjonsnummer 932 343 487. Adressen er Postboks 3052 Elisenberg, 0207 Oslo. Telefon: +47 22 69 00 00. E-post: hei@nordics.co.
Kjøper er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og betegnes i det følgende som "du" eller "kunden". Du må være fylt 18 år for å bli kunde hos Nordics Co AS.
3. Abonnement uten kjøpsforpliktelse
Ingen høye samlefakturaer som må forskuddsbetales - hos oss skal det være trygt og enkelt å være kunde
Hos oss prøver du produktet først og har 14 dagers angrerett. Du får aldri høye samlefakturaer og betaler kun månedlig med vår beste tilgjengelige pris for din bestilling. Nordics Co AS har som målsetning å være et trygt og enkelt sted å handle for deg som kunde. Det inkluderer en hyggelig kundereise!
Nordics Co AS selger produkter på løpende abonnementsbasis uten skjulte kostnader eller høye samlefakturaer. Levering skjer normalt sett etter 3 til 10 dager uten kjøpsforpliktelse eller bindingstid, normalt hver 4. måned, men faktura betales kun månedlig i 4 måneder, slik at du som kunde slipper å forskuddsbetale en høy samlefaktura. Abonnementet kan sies opp fortløpende. Dersom du sier opp, vil abonnementet sies opp umiddelbart med virkning fra neste forsendelse.
Du kan si opp abonnementet når som helst via vår kundeservice for å endre, pause eller stoppe ditt abonnement. Endringer, pause eller stoppe abonnementet kan når som helst foretas ved å kontakte kundeservice på hei@nordics.co eller +47 22 69 00 00 i de til enhver tid gjeldende åpningstider. Ingen porto eller administrasjonsgebyr tilkommer på efaktura. Sendes brevgiro kan kr 10 i fakturagebyr tilkomme. Nordics Co AS kan nekte abonnementstegning eller midlertidig stoppe forsendelser ved saklig grunn, slik som svindelforsøk, kredittverdighet med mer.
4. Transparente priser
Ingen skjulte kostnader
Prøvepakke: kr 169,-. Månedlig kostnad for 4 måneders forbruk kr 395 inkl. mva inkludert frakt (du betaler kun månedlig, ingen høye samlefakturaer), totalt over 4 måneder kr 1 580 hvorav mva utgjør kr 206,09. Du betaler aldri høye samlefakturaer hos Nordics Co AS. Kun et månedlig beløp sendt pr efaktura dersom du fortsatt ønsker å være kunde. Ved utsendelse av brevgiro kan kr 10 tilkomme.
- Ingen øvrige tilleggskostnader som porto eller ekspedisjonsgebyr
- Ingen VISA-kort nødvendig
Betaling foregår via efaktura som sendes i etterkant av bestilling, utsendelse av varer eller via avtalegiro med vår laveste månedspris direkte til din postkasse som angitt til ditt valg av abonnement eller via avtalegiro opprettet av vår finansieringspartner.
Merverdiavgiften (15 %) er inkludert i prisen som du betaler månedlig.
5. Trygg handel
Angrerett og enkel retur
Du har 14 dagers ubetinget angrerett på første forsendelse fra den dagen du mottar varen. Angreretten gjelder kun uåpnet produkt. Returfrakt dekkes av kunden. Ved bruk av angrerett, returneres varen til oss innen 14 dager etter melding. Vi tilbakebetaler beløpet innen 14 dager. Angreretten gjelder kun første pakke i abonnementet. Etterfølgende pakker har ikke returrett. Full reklamasjonsrett gjelder for mangler ved varen. Reklamasjon må skje innen rimelig tid og innen varens holdbarhetsdato. Ved godkjent reklamasjon dekkes fraktkostnader, og tilbakebetaling skjer innen 14 dager.
Nordics Co AS kan foreta en kredittsjekk via tredjepart i forbindelse med ditt kjøp. Nordics Co AS vil ikke ha tilgang til innholdet i denne, men en tredjepart som utfører en slik kredittsjekk vil kunne videreformidle status som midlertidig ikke-godkjent eller godkjent. Nordics Co AS forbeholder seg retten til å kunne holde igjen forsendelser helt eller midlertidig dersom vår finansieringspartner anser det som lite sannsynlig at månedlige fakturaer ikke vil bli betalt, samt foreta en sjekk før neste sendingsmulighet slik at kunde kan ansees å være kredittverdig igjen før sendingen blir gjennomført.
6. Gratis levering
Ingen skjulte kostnader
- Levering skjer trygt med Posten Norge
- Gratis porto på alle leveranser
- Første prøvepakke sendes normalt innen 3-10 dager etter bestilling
- Påfølgende forsendelser sendes i henhold til avtalt leveringsfrekvens
7. eFaktura
Ingen store forsendelser med høye samlefakturaer som må forskuddsbetales
Ingen forskuddsbetaling: For en prøvepakke uten kjøpsforpliktelse sender vi efaktura i etterkant. Ønsker du å motta videre med fri frakt, så betaler du aldri på forskudd for store mengder hos oss. Istedet sendes efaktura etterskuddsvis eller oppretter avtalegiro via vår finanseringspartner på avtalte vilkår for en sømløs kundereise.
Dette gjør det enklere å håndtere økonomien din, uten store engangsutlegg.
8. Full reklamasjonsrett
Som kunde har du rett til å reklamere på varen ved mangler innen rimelig tid, dog senest innen varens holdbarhetsdato som oppgitt på emballasjen. Det forutsettes at varen er korrekt lagret. Reklamasjoner må fremsettes maksimalt to måneder etter at mangelen ble oppdaget. Ved godkjent reklamasjon dekkes fraktkostnadene, og tilbakebetaling skjer innen 14 dager. Ved tvister følger vi Forbrukerklageutvalgets avgjørelser. For å benytte deg av reklamasjonsretten eller ved spørsmål, vennligst kontakt vår kundeservice.
9. Mislighold av kunde
Ved manglende betaling eller annen misligholdelse av dine plikter etter avtalen eller loven, hvor dette ikke kan tilskrives selgeren, forbeholder vi oss retten til å anvende de sanksjoner som følger av forbrukerkjøpsloven kapittel 9. Dette kan innebære tilbakeholdelse av vare, krav om oppfyllelse av avtalen, heving av avtalen, samt krav om erstatning. Ved forsinket betaling kan vi kreve renter og inkassogebyr. Dersom ubetalte varer ikke hentes, kan vi pålegge et gebyr for frakt og administrasjonskostnader som maksimalt dekker våre faktiske kostnader knyttet til levering av varen.
10. Sikker håndtering av dine data
Personvern i fokus
Nordics Co AS behandler alle personopplysninger konfidensielt i henhold til gjeldende lovgivning. For mer informasjon, se vår personvernerklæring på vår hjemmeside www.movanze.no. Nordics Co AS foretar kredittsjekk via tredjepart i forbindelse med ditt kjøp, og dette vil bli synlig for deg som kunde i Digipost innen noen få virkedager til din informasjon. Som kunde betaler du ingenting for dette. Nordics Co AS har ikke innsyn i innholdet av en kredittsjekk, men vi forbeholder oss retten til å ikke sende varer dersom vår finansieringspartner anser det som en for en stor risiko for at fakturaer ikke vil bli betalt. Dette kan føre til en midlertidig stopp i utsendelser av varer fra Nordics Co AS.
11. Kundeservice
Alltid tilgjengelig for deg
Du kan kontakte vår kundeservice på e-post hei@nordics.co eller telefon +47 22 69 00 00 for å administrere ditt abonnement, inkludert oppsigelse, endring av leveringshyppighet, og bestilling av nye produkter.
12. Klagebehandling
All tilbakemelding er god tilbakemelding
Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med kundeservice hei@nordics.co eller telefon +47 22 69 00 00. Mislykkes vi i å finne en løsning, kan du sende en klage til Forbrukertilsynet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo, eller via www.forbrukertilsynet.no. Du kan også bruke EU-kommisjonens online klageportal hvis du er en kunde bosatt utenfor Norge: https://webgate.ec.europa.eu/odr.
13. Lovvalg og verneting
Ryddige forhold
Denne avtalen er underlagt norsk rett. Tvist mellom partene skal søkes løst gjennom forhandlinger. Dersom forhandlinger ikke fører frem, skal tvisten henvises til de ordinære domstoler.
14. Forbehold og ansvarsbegrensninger
Nordics Co AS forbeholder seg retten til å overføre sine rettigheter og forpliktelser i henhold til denne avtalen til en annen part dersom dette ansees hensiktsmessig. Vi tar forbehold om driftsstans, uriktige priser, leveringsproblemer utenfor vår kontroll, samt trykkfeil og prisendringer.
I Nordics Co AS ønsker vi å være miljøbevisste og emballasje kan endres uten varsel. Omlegging til emballasje av kartong kan forekomme uten varsel. I dag benyttes 100% resirkulerbar polypropylene, som er blandet med materialer for å gjøre den mer nedbrytbar og består av en miks av skjell fra havet.
Følg anbefalt dosering på pakken for korrekt bruk av produktene. Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Slike endringer vil bli varslet til deg og på vår nettside www.movanze.no i god tid inntil 30 dager før eventuelle endringer trer i kraft. Kunder står selvsagt velge å si opp når som helst om slike endringer måtte finne sted. Evt. endringer i vilkår som gjelder ved særlige behov eller offentlige endringer eller pålegg vil bli varslet tilsvarende i god tid inntil 30 dager før slike eventuelle endringer. Det er ikke planlagt for noen slike endringer.
15. Lovvalg og verneting
Ryddige forhold
Denne avtalen er underlagt norsk rett. Tvist mellom partene skal søkes løst gjennom forhandlinger. Dersom forhandlinger ikke fører frem, skal tvisten henvises til de ordinære domstoler.